Mijn eerste baan in Amerika

Oopsie, het is alweer even geleden dat ik iets heb gepost.
Ik ben namelijk heel erg druk geweest met mijn nieuwe baan!

In October besloot ik dat het tijd was om mijn goede voornemens van 2015 eens uit te gaan voeren, dit was om meer eruit te gaan en mensen te ontmoeten. Het is best lastig als je in de 20 bent en een kind hebt, niemand kent en in een vreemd land woont om dan mensen te leren kennen, vooral als je met je gezin ook nog eens 2 uur verder verhuisd dan waar je man al vrienden had. Ik ben eerst mee gaan doen aan “Hike it baby”, dit is een groep die met kinderen gaan hiken. Het was super leuk maar ik wilde eigenlijk toch iets anders dan vrienden die voornamelijk vrienden zijn omdat ze ook een moeder zijn.
Mijn man kreeg ook het slechte nieuws dat hij een dubbele liesbreuk had, en toen besloot ik om een baan te gaan zoeken. Ik stuurde mijn CV op in Oktober naar meerdere bedrijven, en na 2 dagen kreeg ik een telefoontje van Target of ik op gesprek wilde komen!

Ik was super blij maar ook zenuwachtig. Mijn man geeft ook niks weg, hij is heel erg van het ‘ga het zelf maar ondervinden’ en hij zal dus ook niet vertellen hoe een sollicitatie gesprek er hier aan toe gaat.
Dinsdag ochtend was het zo ver, ik was om 9 uur aan de beurt en ik werd meegenomen naar het kantoor. Mijn eerste gesprek ging zo goed dat ik meteen mocht blijven zitten en door ging naar het tweede gesprek wat normaal gesproken op een andere dag zou plaats vinden. Zelfs na het tweede gesprek mocht ik blijven zitten om de 3de ronde te doen, het contract tekenen. Ze waren dus best onder de indruk van mij.

Ik tekende een contract voor “Seasonal”, ze zochten mensen voor de feestdagen en ik moest tekenen dat ik elk weekend vanaf november tot januari, en elke feestdag kon werken. Dit was voor mij geen probleem aangezien Delilah toch niet echt snapt wat de feestdagen inhielden en wij konden het makkelijk op een andere dag vieren.
Ik mocht vrijdag meteen beginnen, om 4 uur ‘s ochtends moest ik aanwezig zijn, AUW! Dat ging pijn doen!

Maar verrassend genoeg viel het super mee! Ik begon elke dag om 4 uur ‘s ochtends tot ongeveer 11 uur, soms half 1, soms half 10. Ik stong op de ‘Softlines’ (Kleding afdeling) en ik vond het super leuk!
Mijn collega’s zijn super aardig en het werk zelf vond ik ook leuk, wij kregen de nieuwe kleding van de vrachtwagen en moesten er dan voor zorgen dat dit in de winkel komt te hangen, de kleding afdeling in Target bestaat uit Accesoires, Womens, Mens, Boys, Girls, alles voor Baby, Shoes en Lingerie. We zijn een team van 3-5 ligt eraan welke dag, en ik vond het echt super leuk. Het was wel heel erg  wennen om zoveel te lopen, elke dag loop ik ongeveer 10 miles (+- 17km) en de eerste weken had ik echt pijn aan mijn voeten en benen.

Het werk zelf is best zwaar, ze verwachten hier wel echt meer van je dan in winkels waar ik heb gewerkt in Nederland.
Ik heb dus tot nu (3 januari 2016) elke week heel veel gewerkt en als ik thuis kwam dan ging ik meteen even slapen om bij te slapen, en zodra ik dan wakker werd moest ik avond eten maken en daarna Delilah naar bed brengen en even relaxen en dan weer slapen om er weer om 2 uur ‘s nachts uit te gaan.

Het was een hele hectische tijd, en heel erg vermoeiend. Devin werd geopereerd en kon niks doen in huis voor een tijdje, dus ook het huiswerk kwam nog steeds op mijn schouders. Het heeft ook wel een tol gekost op onze relatie, ik was erg chagerijnig omdat ik gewoon over vermoeid was, en we hadden bijna geen tijd voor elkaar over omdat ik op zulke vreemde tijden sliep en wakker was.

Maar, het heeft zijn vruchten afgeworpen! Ik mag blijven bij Target!
Ik word zelfs ‘cross trained’ op de guest service, en kassa zodat ik meerdere diensten op andere tijden op kan pakken.
Ook zijn die vroege vrachtwagens afgelopen nu het seizoen voorbij is, en begin ik vanaf morgen om 6 uur in plaats van 4 uur! Dit is natuurlijk veel, veeeeeel beter.

Ik ben om eerlijk te zijn best trots op mezelf dat ik dit heb gedaan, en ook dat ze zo blij zijn met me. Ik heb er hard voor gewerkt maar het is het allemaal waard geweest uiteindelijk.

Nu dat Devin weer gaat werken, gaan we ervoor zorgen dat mijn salaris op een spaar rekening komt zodat we in Mei/Juni lekker op vakantie kunnen komen in Nederland! 😀

Bedankt voor het lezen en ook dat je de hoop niet hebt op gegeven.
Nu dat mijn uren wat beter zijn ga ik er echt voor zorgen dat ik meer ga bloggen voor jullie, en ook voor mezelf want ik vind het echt leuk om terug te lezen ook.

Gelukkig nieuw jaar!

xxx Anouschka

 

4 thoughts on “Mijn eerste baan in Amerika

  1. Fantastisch! Vermoeiend zal het best zijn geweest, maar je hebt een full time baan te pakken. Hoop dat er healthcare bij zit.
    Happy New year to you too!

    Like

    1. Health care heb ik via mijn man! Dus dat was gelukkig al goed geregeld 🙂 gelukkig worden mijn uren nu veel beter en zal het minder vermoeiend zijn. Ik ben nu ook veel meer in shape dankzij het werk dus dat is ook een leuke bijkomstigheid 😉 dankjewel!

      Like

  2. Ik ben zo trots op je! Als jij iets wilt dan lukt het! En mooi dat je nu in rustiger vaarwater komt. Het is echt wennen een nieuwe baan… En man… En kind…. Je doet het toch maar allemaal! Love you!!

    Like

Leave a Reply

